segitomaria

Vezetőképző Budapesten

2011.március 4-6.között a Rákóczi Szövetség vezetőképzőt tartott Budapesten. Iskolánkból ketten vettünk részt, egy tanár kíséretében. Március 3.-án este 19:30-kor indultunk vonattal, és 4.-én, péntek reggel 10 órára meg is érkeztünk a keleti pályaudvarra.

Délután 15 órától elfoglalhattuk hotelszobánkat a Rubin Wellness Hotelben, majd 17 órától a Rákóczi szövetség vezetői köszöntöttek az előadó teremben, amit Szabó Pál Csaba történész előadása követett, és kis szünet után Czakó Gábor író előadását hallgathattuk. 19 órától vacsoráztunk, majd utána táncházzal egybekötött ismerkedés következett. Miután a programok befejeződtek mindenki visszavonult a szobájába.

Másnap reggel 7:30-tól reggeliztünk a hotel éttermében, amit előadások követtek: Halzl József, a Rákóczi Szövetség elnökének beszéde; Bolberitz Pál, pap-filozófus; Ambrus István az Oktatási Államtitkárság Külhoni Magyarok Osztályától. Ezután ebédeltünk, amit újabb előadások követtek: Németh Zsolt, a Külügyminisztérium államtitkára és Csaba László, akadémikus közgazdász előadása.

A sok előadás után az újpesti hagyományőrző diákok bemutatója alatt mindenki felszabadult, és ámulva figyeltük,,harcaikat”.Ezt csoportos foglalkozás követte, mivel előzőleg már felosztottak minket. Egy plakátot kellett tervezni, egy rendezvény szervezéséről. Ezt követően vacsoráztunk, amit komolyzenei koncert követett.

A koncert után igénybe vehettük a szálloda wellness szolgáltatásait. Egy ilyen eléggé fárasztó nap után nagyon pihentető volt a lubickolás, a jackuzzi meg a különböző szaunák. Csak az volt a kár, hogy nagyon hamar vége lett ennek is, az idő rohamosan eltelt és azon kaptuk magunkat, hogy már küldenek is kifele. Mindenki annyira fel volt dobódva, hogy új barátainkkal még sokáig beszélgettünk.

Vasárnap a reggelit követően a fórumban visszamutatták nekünk a képeket és a videókat, amik az elmúlt napokban készültek,és kiértékeltük a hétvégét. Kihirdették a csapatverseny győztesét is, akik egy tortát kaptak ajándékba. Utána Szám Katalin, a Képmás család magazin főszerkesztője tartott nekünk előadást. És ez volt az utolsó, mert utána már következett a hazautazás. Délután 17:40-kor indult a vonatunk hazafele, amivel 7.-én, hétfőn reggel 8:30-ra értünk haza. Második órára pont be is érhettünk volna...