segitomaria

Gloria Victis 2011

„Gloria Victis” a Rákóczi Szövetség 18 éves múltra visszatekintő rendezvénysorozata, mely az 1956-os forradalom és szabadságharc emlékének adózik, ezért megrendezésére minden évben október 21-23.-án kerül sor. Ez a rendezvénysorozat az egyik legnagyobb szabású magyarországi találkozó a Kárpát-medencei magyar fiatalság számára. Idén is, mint tavaly, iskolánk képviselete újra részt vett a 3 napos ifjúsági összejövetelen, bár a történelmi vetélkedő része nem érintett minket.

Csütörtökön, október 20.án, este indultunk busszal Budapestre. Eléggé összetett csapat volt a buszon … volt köztünk egyetemista a Sapientiaról, gyímesiek és gyergyóiak, valamint mi. Péntek délelőtt 11kor érkeztünk a Népligetbe, Hunguest Hotel Platánus volt a személyes szállásunk 3 napig. Az érkezést helyfoglalás, regisztráció és rövid pihenés követte, majd sokáig nem tétováztunk, elindultunk városnézni. Kis csoportunk közel 4 óra alatt körbesétálta Budapest központját. 5 óra tájban visszaérkeztünk a szállásra. Fáradtak voltunk, de szerencsére a Menzára nem gyalog kellett menni, hanem buszokkal vittek minket. Vacsora után úgy döntöttünk, hogy nem megyünk bulizni, hanem még egy kis sétával gazdagítjuk magunkat. Délután nem mentünk fel a Gellérthegyre, de most behoztuk a lemaradást. Gyönyörű élmény volt a várost szemlélni a Citadelláról, ahogyan kigyulladnak az esti fények és szép lassan belfedik az egész várost. Visszaérkezve a szállásra nem kellett kétszer kérni a lefekvést, mindenki szörnyen fáradt volt egy hosszú utazás és egy talán 10 km-es séta után.

Másnap aránylag korán ébredtünk, majd a Műszaki egyetemre mentünk egy filmvetítésre. 1956-ról néztünk egy közel 2 órás összefoglaló filmet. Tanulságos volt, de nehéz volt figyelni. Filmvetítés után rögtön szaladtunk ki az egyetem labirintusából a Menzára ebédelni. Jó volt idejében odaérni, mert a sor vége kilógott még az épületből is, pedig az emeleten volt az étkezde. Ebéd után újra sétálni mentünk … eldöntöttük, hogy lesétáljuk a napi 10km-et. Nem volt sok időnk a nézelődésre, mert hamarosan kezdődött a megemlékezés az egyetem aulájában. Az egy órás megemlékezést egy fáklyás felvonulással és koszorúzással koronáztuk meg a Bem téren. Ezt követte egy újabb étkezés, amit már nagyon vártunk, mert fárasztó délutánunk volt. Vacsora után visszavonultunk a szállásunkra, és ott folytatódott a jókedv kibontakozása. Késő volt mire elcsendesedett a szálloda, talán már hajnalodott. Úgy láttam nagyon jól érezte magát mindenki.

Csodás kis hétvégét töltöttünk el Anyaországunk központjában. Mindenki felszabadult volt, távol az iskolától. A minket kísérő Pál László tanárúrnak is köszönettel tartozunk, hogy vette a fáradtságot és velünk (Bartalis Orsolya X.B, Bartis Bernadett XII.B, Bors Norbert XII.B, Sándor Jácinta XII.B) tartott, játszott velünk, velünk szórakozott, nevetett velünk és rajtunk, és a kis csapat nem szakadt szét, együtt voltunk végig, jó pillanatokat okozva egymásnak. Hálás köszönettel tartozunk mindazoknak akik e hétvége megszervezésében fáradoztak. Isten tartson meg mindenkit!

Bartalis Orsolya, X.B

Csoportkép a Szabadsághídon

Erzsébet híd esti pompájában

Nézet a Citadelláról

Az Országház (Parlament)

Megemlékező ünnepség a Műszaki Egyetemen

Fáklyás felvonulás

Kis csapatunk: Sándor Jácinta XII.B, Bartis Bernadett XII.B, Bartalis Orsolya X.B, Bors Norbert XII.B és Pál László tanárúr

Cipők a Duna-parton (Holokauszt emlékmű)